14_04_Kombinace

Prohlídka pokusu č. 2

Započetí testuČtvrtek, 3. leden 2013, 16.14
Dokončení testuČtvrtek, 3. leden 2013, 16.16
Délka pokusu1 min. 53 sekund
Body11/12
Známka9.17 z možných 10 (92%)
Komentář


E-MAIL PRO SOUKUPOVOU:
Otázka: Mějme deset různých bodů v rovině, z nichž právě šest leží v přímce. Pak počet přímek, jež jsou těmito body určeny, je _____.
podle testu 101
já si myslím, že pouze 31
odůvodnění: 1přímka(a) spojující šest bodů + 4*6přímek spojující 4 vnější body s 6 body přímky (a) + 3+2+1přímek propojující vnější čtyři body.

Otázka: Sešlo se 6 přátel a navzájem si podali ruce. Určete celkový počet těchto podání.
odpověď je správně 15, ale odůvodnění, které se tam objevilo po zodpovězení, nedává smysl: (3 nad 1)*(5 nad 3) = (3 nad 2)*(5 nad 2) = 30

Otázka: Mějme deset různých bodů v rovině, z nichž žádné tři neleží v přímce. Pak počet přímek, jež jsou těmito body určeny, je _____.
Odpovědi jsou správné dvě,.. 10 nad 2 = 45
--
Vít Bednář

E-MAIL OD SOUKUPOVÉ:
Opraveno, moc děkuji.

Question 1
Body: 1
Ve skupině je 20 dětí, každé dvě děti mají jiné jméno. Je mezi nimi i Pavla a Sylva. Počet způsobů, jimiž lze vybrat 8 dětí tak, aby mezi nimi byla nejvýše jedna dívka z dvojice Pavla - Sylva, je _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 2
Body: 1
5 dívek a 3 chlapci si chtějí zahrát volejbal. Kolika různými způsoby se mohou rozdělit do dvou družstev po čtyřech tak, aby v každém družstvu byl alespoň jeden chlapec?
Vyberte jednu odpověď
Nesprávná odpověď
Bodový zisk: 0/1.
Question 3
Body: 1
Počet způsobů, jimiž lze z desetiprvkové množiny vybrat podmnožinu tříprvkovou, je ...
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 4
Body: 1
Počet úhlopříček konvexního n-úhelníka je _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 5
Body: 1
Ve skupině je 20 dětí, každé dvě děti mají jiné jméno. Je mezi nimi i Pavla a Sylva. Počet způsobů, jimiž lze vybrat 8 dětí tak, aby mezi nimi byla Pavla i Sylva, je _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 6
Body: 1
Zvětší-li se počet prvků o patnáct, zvětší se počet kombinací druhé třídy bez opakování z těchto prvků vytvořených třikrát. Původní počet prvků je _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 7
Body: 1
Ve skupině je 20 dětí, každé dvě děti mají jiné jméno. Je mezi nimi i Pavla a Sylva. Počet způsobů, jimiž lze vybrat 8 dětí tak, aby mezi nimi byla alespoň jedna dívka z dvojice Pavla - Sylva, je
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 8
Body: 1
990 kombinací druhé třídy bez opakování lze vytvořit, je-li prvků _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 9
Body: 1
Mějme deset různých bodů v rovině, z nichž právě šest leží v přímce. Pak počet přímek, jež jsou těmito body určeny, je _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 10
Body: 1
Mějme deset různých bodů v rovině, z nichž žádné tři neleží v přímce. Pak počet přímek, jež jsou těmito body určeny, je _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 11
Body: 1
Sešlo se 6 přátel a navzájem si podali ruce. Určete celkový počet těchto podání.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.
Question 12
Body: 1
Zvětší-li se počet prvků o čtyři, zvětší se počet kombinací druhé třídy bez opakování z těchto prvků vytvořených o třicet. Původní počet prvků je _____.
Vyberte jednu odpověď
Správná odpověď
Bodový zisk: 1/1.